Anasayfa » Android, Java ve Java Teknolojileri

Android Programlama – Basit Form Uygulaması

30 Haziran 2012 7.209 kez okundu Bir yorum
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 oy,5 üzerinden : 5,00 )
Loading ... Loading ...

Merhaba arkadaşlar, bu yazımızda android üzerinde basit bir form uygulamasının nasıl yapılacağını anlatacağım. Eğer bilgisayarınızda gerekli ortamlar kurulu değilse, bu yazımızdan başlamanızı tavsiye ederim.

Öncelikle yeni bir android projesi oluşturalım. (Ben uygulamayı eclipse – Helios sürümüyle windows  7 üzerinde yapıyorum.)  File->New->Other->Android->Android Project   ve  Next diyoruz.

Project Name bölümüne geliştireceğimiz uygulamanın ismini yazıyoruz. Beni “BasitForm” yazıyorum. ve Next diyoruz.

Sonraki sayfada geliştirme yapacağınız ortamı seçmeniz gerekiyor. Ben Android 2.2 yi seçiyorum. Eğer istediğiniz ortam yok ise Android SDK Manager ile yeni platformları yükleyebilirsiniz.

Next dedikten sonra karşımıza gelen, package name bölümüne paket ismini veriyoruz. Örneğin ben “kodmerkezi.net.basitForm” diyeceğim. Minimum sdk bölümüne ise programımızın çalışabileceği en düşük sdk yı yazıyoruz. Ben 2.2 yani 8’i seçtiğim için daha alt versiyonlarda çalışan telefonlarda bu uygulama çalışmayacaktır. ve Finish diyoruz.

basitForm/res/layout/main.xml dosyasını açıyoruz. Açılan pencerede bir Graphical Layout bir de main.xml  vardır. İlki görsel olarak tasarım yapmamızı sağlarken ikincisi xml üzerinde kodlar ile bu işi halletmemizi sağlıyor. Graphical olarak tasarım yapmak basit olsada bize yeterli özgürlüğü tanımamaktadır. Bu yüzden hangisi işimizi görecek ise onunla tasarım yapacağız.

Şimdi ilk olarak main.xml dosyasında bulunan şu kod:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<LinearLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
    android:layout_width="fill_parent"
    android:layout_height="fill_parent"
    android:orientation="vertical" >
 
    <TextView
        android:layout_width="fill_parent"
        android:layout_height="wrap_content"
        android:text="@string/hello" />
 
</LinearLayout>

bununla değiştiriyoruz

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<LinearLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
android:orientation="vertical"
android:layout_width="fill_parent"
android:layout_height="fill_parent"
>
<LinearLayout
android:orientation="horizontal"
android:layout_width="fill_parent"
android:layout_height="wrap_content"
>
<TextView
android:layout_width="wrap_content"
android:layout_height="wrap_content"
android:text="Name:"
/>
<EditText android:id="@+id/name"
android:layout_width="fill_parent"
android:layout_height="wrap_content"
/>
</LinearLayout>
<LinearLayout
android:orientation="horizontal"
android:layout_width="fill_parent"
android:layout_height="wrap_content"
>
<TextView
android:layout_width="wrap_content"
android:layout_height="wrap_content"
android:text="Address:"
/>
<EditText android:id="@+id/addr"
android:layout_width="fill_parent"
android:layout_height="wrap_content"
/>
</LinearLayout>
<Button android:id="@+id/save"
android:layout_width="fill_parent"
android:layout_height="wrap_content"
android:text="Save"
/>
</LinearLayout>

burada 3 satırlık form elde ettik. İlki kitap ismi, ikincisi yazarı ve üçüncüsü de kaydet butonu olacak.

Şimdi programımızı Android Application olarak çalıştıralım. Eğer daha önceden emülator eklemediyseniz. Window->AVD Manager bölümünden ekleyebiliriz. New dedikten sonra Name bölümüne emülator ismi, target bölümüne emülatorun çalışacağı android sürümü, ve gerekli alanları doldurduktan sonra Edit AVD diyebiliriz.

Şimdi tekrar uygulamamızı çalıştırabiliriz. Uygulama ilk defa çalışırken açılması biraz zaman alacaktır. Açıldıktan sonra, uygulama geliştirirken emulatörü kapatmazsanız bir daha uzun süre beklemek zorunda kalmazsınız.

Şimdi projemizde bir tane model classı yaratalım. BasitForm/src/paket isminin üzerine sağ tıklayarak New->Class diyelim  ve class ismine “Book” diyelim. BasitForm/src/kodmerkezi.net.basitForm altında BasitFormActivity.java dosyasının yanında yeni Book.java dosyası oluştuğunu görebilirsiniz. Bu classımızın içini şöyle dolduralım.

package kodmerkezi.net.basitForm;
 
public class Book {
	private String name="";
	private String author="";
	public String getName() {
		return name;
	}
	public void setName(String name) {
		this.name = name;
	}
	public String getAuthor() {
		return author;
	}
	public void setAuthor(String author) {
		this.author = author;
	}
 
}

Bu model dosyamız bizim kitabımızın ismini ve yazarını tutacak.

Son olarak BasitFormActivity.java dosyamızı şu şekilde dolduruyoruz.

package kodmerkezi.net.basitForm;
 
import android.app.Activity;
import android.os.Bundle;
import android.view.View;
import android.widget.Button;
import android.widget.EditText;
 
public class BasitFormActivity extends Activity {
 
	Book  b = new Book();
    /** Called when the activity is first created. */
    @Override
    public void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
        super.onCreate(savedInstanceState);
        setContentView(R.layout.main);
 
        Button save = (Button)findViewById(R.id.save);
        save.setOnClickListener(onSave);
    }
 
    private View.OnClickListener onSave = new View.OnClickListener() {
 
		public void onClick(View v) {
			EditText name =  (EditText)findViewById(R.id.name);
			EditText author = (EditText)findViewById(R.id.author);
 
			b.setName(name.getText().toString());
			b.setAuthor(author.getText().toString());
		}
 
	};
}

Burada yaptığımız işlem;

  • Activity çalıştığında kitap sınıfından bir nesne yarattık.
  • Buton nesnemizi findViewById() metodu ile tasarım bölümünde yarattığımız butona bağladık ve listener ile butona tıklandığında yapacağı işleri belirledik.
  • Listener içinde ise iki tane editText i yine findViewById ile tasarımdaki editText ler ile bağladık. Daha sonra bu iki editText içerisindeki değerleri model nesnemiz olan kitap içine yazdık.

Basit form uygulamamız bu kadar, Eğer uygulamanızın ikonunu değiştirmek istiyorsanız. 48×48 pixellik bir resim bulup, bu resmi drawable/ altına attıktan sonra AndroidManifest.xml dosyamızda “android:icon=”@drawable/ic_launcher” bölümündeki ic_launcher bölümünü kendi resim dosyanız ile değiştirmeniz gerekiyor.

Sonraki yazılarımızda bu uygulamamızı daha da geliştireceğiz, takip etmenizde fayda var.

Projenin kaynak kodlarını buradan indirebilirsiniz.

<<< Önceki:

Sonraki: >>>


Facebookta Paylaş

Bir yorum »

  • Aysel Akbaş dedi ki:

    Çok çok teşekkürler. Emeğinize sağlık, bende nasıl başlayacağım diye düşünmüştüm gerçekten. ışık oldunuz sağlıkla kalın.

Yorum Bırakın!

Yorum yaz, yada kendi sitende trackback (Geri besleme) olarak ekle. Ayrıca RSS ile bu konuya üye olabilirsin. .

Nazik olun. Temiz tutun. Konu dışına çıkmayın. Spam yaratmayın.

Bu tagları kullanabilirsiniz:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Bloğumuz gavatarı desteklemektedir. Kendi gavatarınızı edinmek için lütfen Gravatar a üye olun.